پس از تولد

زندگی راهیست/از به دنیا آمدن تا مرگ/شاید مرگ هم راهیست

پس از تولد

زندگی راهیست/از به دنیا آمدن تا مرگ/شاید مرگ هم راهیست

ماهی گوپی

دیشب روی تختم داشتم کتاب می خوندم که دیدم روی فرش یه آشغاله.یکم که بیشتر دقیق شدم احساس کردم چقدر قیافه اش آشنا و نزدیک به چیزاییه که هر روز می بینم.از سر کنجکاوی رفتم از نزدیک نگاهش کردم که تازه فهمیدم یکی از ماهی های گوپیه.بیچاره خشک خشک شده بود. تا روز بعدش حالم گرفته بود. 

داشتم با خودم فکر می کردم ما آدم ها همیشه وقتی یه چیزی رو از دست می دیم تازه می فهمیم چقدر بهش دلبستگی داشتیم مثلا همین ماهیه,روز اولی که برامون آوردن 4 تا بودن  نزدیک های عید بود .اینا مدام تولید مثل کردن و تو تمام این مدت فکر نمی کردم اینقدر به این چهل تا موجودی که تو اتاقم هستن دلبستگی پیدا کرده باشم.یا مثلا وقتی هوشنگ (فایتر آبی رنگم)مرد,تا شب حالم گرفته بود. 

وقتی قیصر امین پور فوت شد,کتابش فروش کرد.همین طور در مورد اکران دونه دونه فیلم های خسرو شکیبایی یا مثلا اینکه نادره خیر آبادی خیلی ادم خوبی بوده و ... 

بخواهیم طرف حق رو بگیریم ملت مرده پرستی هستیم.فرقی نمی کنه که یه ادم مشهور بمیره یا یه فقیری که هر روز سر راهمون می دیدیمش,وقتی بفهمیم که دیگه نیست یهو دلمون براش تنگ می شه و احساس می کنیم چه قددددددددر آدم خوبیه در حالیکه اگه واقع بینانه فکر کنیم می بینیم آدم خوبی بود و ما ندیدیم ... 

 

پ.ن:راستی اینجا داره از صبح میباره,آروم و بی سر و صدا.همه ی آدما سفید پوش شدن!

نظرات 17 + ارسال نظر
ایلی سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:16 ب.ظ

نادره خیر ابادی خیلی ادم خوبی بود ...
باید بکم کاملا باهات موافقم ملت مرده پرستی داریم اما خدایش من اینجوری نیستم در همه حال همه نوع ادمی و دوست دارم میدونی دیگه...

اگه تو هر جمع ده نفره یکی مثل تو فکر کنه,دنیا خود بهشت می شه.

saber سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:57 ب.ظ http://lalaey.blogsky.com

مطالب جالبی بود لذت بردم
خوشحال میشم وبلاگ منا لینک کنید خبر بدهید تا وبلاگ شما رو لینک کنم

فهیمه سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:27 ب.ظ

منم از دیشب دارم همش به این فکر می کنم که چرا باید بیای واسه این کشفت من رو صدا کنی؟
تو که دیدی من حالم خوب نیست.چرا از دیشب یه تصویر خشک شده رو بهش اضافه کردی؟
چرا ثبتش کردی؟

تو رو صدا کردم چون فکر کردم فقط تو می تونی تو این غم کمکم کنی که تو هم حالم رو. گرفتی.
و ثبتش کردم چون به نتیجه ی خیلی بزرگتری رسیدم,در مورد خودم ,دیگران.


به ابشار فکر کن.

فهیمه سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:34 ب.ظ

تازه الان این پستتو خوندم یاد اون جوجه قرمزه هم افتادم
به ابشار هم فکر کردن دیگه مثل قبل نمی تونه افکار منفی رو واسم بشوره و ببره.
باید دنبال یه چیز دیگه باشم. این آبشار کم کم داره خودش جنبه منفی پیدا می کنه. بس که دارم تو ذهنم جنبه های منفی رو جایگزین می کنم.
تو چیزی سراغ نداری؟

وای جوجه قرمزه!!!!!!!!!

جوجه قرمزه؟؟
بد جور حالم رو گرفتی.

معلوم نیست چی تو فکرت می گذره که ابشار هم...

آسمون آبی با ابر های سفید.اسمون همین هفته ای گذشت.دیدیش که؟ آرامش بخش و زداینده ی هر گونه بدی و ...

کیانا سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:08 ب.ظ http://semi-burntgeneration.blogsky.com

آخی عزیزم واسه خاطر ماهیت بهت تسلیت میگم ناراحت شدم
راجع به مرده پرستیمون راس میگی
خودت که میدونی من نه مرده پرستم نه زنده پرست کلا تو این مسائل تعطیلم
آخ خ خ خ جوجم یادم اومد دلم گرفت .نمیدونی چقد واسش گرسه کردم اینقد دوسش داشتم که واسش مراسم تدفین برگزار کردم الان تو باغچه مون دفنه حیوونییییییی

حیوون های خونگی خیلی به دل می شینند.


اینی که شما گذاشتی کامنته یا مهدکودک؟

آفتاب پرست سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:03 ب.ظ http://www.aftabparast.blogsky.com

سلام نعیمه بانو

خیلی خوب توصیف می کنی لحظات و احساسات رو
تا از دست ندیم قدر نمی دونیم انگار یه جور ویژگی اجباری انسان بودنه

راستی به روزم رو آفتاب پرست ها بیا یکم بخند

علیک سلام


آلن چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:10 ق.ظ

خیلی وقته که دلم واسه هیچ کس تنگ نمی شه.
خیلی وقته.

نگران کننده است!

ایلی چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:17 ب.ظ

rasti dar javabe khahareton naime jan tarfande mano pishnehad kon shiad moaser vagh shod
faghat behesh begoo dar mavarde khatari azin kara nakone ke mese man sare jalse heiron mishe

راه حلت خطرناکه!
خودش نشست فکر کرد یه راه حل خوب پیدا کرد!

آفتاب پرست چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:23 ب.ظ

سلام دوست عزیز

فایل اون آهنگ رو ندارم اگه برای وب می خوای که رو خودش تو نسکافه کلیک کنی صفحه ای که کد جواش هست رو واست باز می کنه
اما اگه واسه گوش کردن می خوای تو گوگل که بونیسی ( شاهکار بینش پژوه آهنگ کنارم بخواب) واست میاره

ببخشید که نمیتونم بیشتر از این کمکت کنم

مامانگار پنج‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:27 ق.ظ

سلام نعیمه جان..
...شنیدی حتما...برای تشکر از کسی..میگن.."خدا امواتت رو رحمت کنه.."...
...اااااای بابا.. یه دعایی برا خودش که زنده است نمیکنن !!..امواتش رو مهمتر میدونن...
...یا طرف تو عمرش یه بار هم نماز نخونده...اما بعد مرگش پول به این و اون میدن براش نمازاش رو بخونن...به عقیده اون بنده خدا که مرده هم اهمیت نمیدن..

مرده پرستیم دیگه,هر کاری هم بکنیم مردم عوض نمی شن.

نینا پنج‌شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:39 ق.ظ http://taleghani.persianblog.ir/

من برای همین مرگ ماهی ها هست که اصلا عید ماهی نمیخرم اعصابم میریزه به هم وقتی میمرن
مرده پرستی ما هم جز لاینفک زندگیمون شده
من که هی تند تند دلم برای همه امواتم تنگ میشه

آفتاب پرست جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:21 ب.ظ http://www.aftabparast.blogsky.com

کامنتم کو ؟ کامنت دومیم رو پاک کردی ایا؟
من راجع به آهنگ وبلاگم نوشته بودم

گفتم اسم خواننده رو شاهکار بینش پژوه بود و اسم آهنگ هم کنارم بخوابو بود...... لینکش رو ندارم اگه داشتم میذاشتم

آفتاب پرست شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:17 ق.ظ

چرا کامنت هامو پاک می کنی خو ؟ مگه حرف بدی زدم ؟
اگه آره ببخشید خو !

هاجر سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:23 ق.ظ http://svida.blogfa.com

آخی . امیر علی خواهر منم از تنگش پرید بیرون مرد !!!

آفتاب پرست سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:59 ق.ظ http://www.aftabparast.blogsky.com

نعیمه بانو کوشی ؟؟؟؟؟؟

به روز شو
منتظریم ها !!!!!

ilee سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:45 ب.ظ

ohhhhhh naime bano mibinim tarfdar darii aaa...

rasti be inam sar bezanin dostan www.inner-child.blogsky.com
albate hichi tosh nist ama mitonin az safeye khali didan farmaid va lezat bebarid

آفتاب پرست چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:26 ب.ظ http://www.aftabparast.blogsky.com

نعیمه بانو کوشی تو ؟
منتظریتم ها
هم منتظر پست های نابت هم منتظر حضورت تو بلاگم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد