پس از تولد

زندگی راهیست/از به دنیا آمدن تا مرگ/شاید مرگ هم راهیست

پس از تولد

زندگی راهیست/از به دنیا آمدن تا مرگ/شاید مرگ هم راهیست

1.رفتم حرم و اونجا برای همه دعا کردم.


2.از اونجایی که تو این ایام ,ملت از گوشه و کنار ایران که چه عرض کنم از تمام کشور های همسایه و غیر همسایه سرازیر میشن مشهد,وقتی بخوای بری حرم باید 6 کیلو متر اونورتر از حرم پارک کنی.به همین دلیل بیشتر تو محیط قرار می گیری و نتایج ارزشمندی به دست میاری مثلا:

از اونجایی که هر کی میاد مشهد برای زیارت میاد نه تفریح پس تو همون کوچه پس کوچه های اطراف حرم اتاق می گیره و مدام در مسیر حرم تا اتاق سیر می کنه.پس مسئله بغرنج لهجه ذاغارتی که به عنوان لهجه مشهدی تو فیلم ها به خورد  مردم می دن حل می شه.یعنی چون دست اندر کاران محصولات فرهنگی فقط و فقط تو همون ناحیه از مشهد سیر کردن و در واقع بیشتر با افرادی که مهاجر اند و اصالتا مشهدی نیستند مراوده داشتن , اینگونه استنتاج کردن که همه ی مشهدی ها این طور حرف میزنن!غافل از این که اکثر مشهدی ها لهجه ندارند بلکه چند تا تیکه کلام کوچولو دارن.

بعد از همون جای قبلی که این افراد اطراف حرم اتاق میگیرن و مدام در همون اطراف می پلکن اینطور استنتاج می کنن که از هر سمت و سویی که وارد مشهد بشی بعد از دو دقیقه حرم رو رو به روت می بینی و این طور می شه که باز هم تو فیلم هاشون اطلاعات غلط به خورد مردم می دن.

سوم اینکه مشهد خیلی جای خوبیه.جاهای قشنگ داره.مردمش خنگ و احمق نیستند فقط یکم درون گرا هستن و به راحتی ارتباط بر قرار نمی کنن و مردم فکر می کنن اونا ... که نیستن.

دیگه اینکه "مشغل ذمه این" اگه مشهد رو از تو این فیلم های ایروونی بشناسین.


3.یعنی مشهدی باشی و محرم صفر بیاد و بره و تو فقط سه بار شله بخوری


4.شاد باشید,همیشه!




نظرات 10 + ارسال نظر
کیانا جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:56 ب.ظ

آخ خ خ خ خ نعیمه جون حرف دلمو زدیخوبه تو ۳بار شله خوردی اما من طفقلی که مریض بودم و ...
لهجه رو هم که نگووووووو باورکن گاهی خجالت میکشم بگم مشهدیم انقدر که همه بدمیگن اصلا همه اولین سوالی که میپرسن اینه که چقدتمرین کردی لهجه نداشته باشی!!!!!!

نیما شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:48 ق.ظ http://www.arezuhaye-aghaghi.blogsky.com

همشهری جان شله گیر آرودی واسه ما هم برفست بی زحمت . دعاتون مستدام !

ایشالا سال دیگه می فرستم.
امسال که از دست رفت

یوتاب شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:02 ق.ظ http://utaab.blogspot.com

من که شله دوس ندارم چی بخورم خب

شما هر چی دوس داری سفارش بده,خودم برات میارم.

آفتاب پرست شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:09 ب.ظ http://www.aftabparast.blogsky.com

خیلی باحال نوشتی
خندیدم

راستی زیارت قبول
خیلیه ها آدم ۲۰ سالش باشه یه بار هم مشهد رنفته باشه

راستی من به روزم روی هردو بلاگم

خدا رو شکر که تونستم چند لحظه ای شما رو خوشحال کنم.
ایشالا شما هم تشریف میارین اینجا!

sara یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:47 ق.ظ http://www.sara1212.blogspot.com

سلام نعیمه جان.
من دوران دانشجویم رو مشهد بودم.خیلی جالب بود که من همیشه فکر میکردم تهرانی ها لهجه ندارن.ولی وقتی امدم انجا همه از رویه مدل حرف زدنم میفهمیدن تهرانی هستم!!!! بهرحال من ۲ سال خودم رو کشتم بگم تهرانی ها لهجه ندارن ولی فایده نداشت.وقتی هم بر میگشتم تهران همه میگفتن لهجه مشهدی گرفتی.ولی من هیچ کدوم رو نفهمیدم.
با اینکه خیلی خاطراته بدی از مشهد دارم،ولی هنوز دوستش دارم.مخصوصا هاشمیه و کوثر و سجاد.و هنوز عاشق پارک ملت هستم.

از نظر لهجه که همه لهجه دارن ولی مشهدی ها اون لهجه ذاغارته رو ندارن.
خوبه جاهای خوب و قشنگی رو هم دوست دارین.
خدا کنه خاطرات بدت از آدمای مشهد نباشه.

ilee یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:31 ق.ظ

salam doste golam naime jon sorry vase nabodanam bahal neveshti omidvaram vase ma ham doa karde bashii me30

به به خانم
چشم ما روشن.
برای شما که ویژه دعا کردم.

sara یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:10 ب.ظ

اتفاقا لهجه مشهدی ها خیلی شیرینه.من خیلی دوست دارم.
والا از خود مردم نبود.مردم مهربونی داره.ولی پسراش خیلی زیادی نامردن.

نینا یکشنبه 17 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:28 ب.ظ

والا من اصلا از این مکانهای زیارتی تو ایران سر در نمیارم . مشهد و این جور جاها و معنی این زیارت زورکی هرگز نفهمیدم

آفتاب پرست دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:36 ق.ظ http://www.aftabparast.blogsky.com

سلام همینجوری اومدم یه سری زده باشم

لطف کردی.

فرزانه جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:17 ب.ظ

پ بی زحمت برای من خانم دکتر(اینده) بما م شیشیلیک از ارم بیار.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد